Gyn- och förlossningsavdelningen.

Denna vecka är vi på gyn- och förlossningsavdelningen.
Eric tyckte det var lite läskigt så han valde att vara på barnavdelningen resten av veckan..

Igår var det en riktigt intressant dag, fick se mina tre första förlossningar, två pojkar och en tjej. Guuud vilken upplevelse!

Förlossningssalen.....



Idag hade Betty (vår handledare på den avdelningen, super bra!) planerat in att jag kunde följa och se hur ett kejsarsnitt går till. Väl uppe på operation så blev min roll inte bara åskådare utan ASSISTENT!
Shiiit va pulsen gick upp. Men doktorn va coollugn och sa att vi tar det sakta så går allt bra.
Och det gjorde det. Killen som gjorde kejsarsnittet var jätte duktig och förklarade och tyckte till och med att jag va lite av en naturbegåvning(galet stolt:P) som, vad jag antar, gjorde det jag skulle, och gjorde det bra..(?)!:P haha!
Så efter 15 minuter så hade en liten supersöt tjeja kommit till världen. Både modern och barnet mådde fint efteråt.

Förberedelse innan kjejsarsnittet.


Ska förhoppningsvis få assistera en vanlig förlossning oxå!!:)
Nu är det bara två dagar kvar se n bär det av hem till Växjö igen.

Kram på er!
/Amanda






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0