Mitt första inlägg! ;)

Mitt första inlägg här, har inte varit så aktiv, så för att hålla Amanda glad så är jag tvungen att skriva något!

Nu är snart första veckan avklarad på sjukhuset här i Uganda. Och det har varit fantastiskt spännande men också otroligt jobbigt. Andra dagen på barnavdelningen sitter jag och håller en liten 11-månaders flicka i handen när hon dör, och detta för att syrgasen är slut samt att blodpåsen var trasig. Skillnaderna mot Sverige är väldigt stora.

Det är bara att försöka fokusera på det som är positivt, som igår hade vi i alla fall syrgas till ett litet barn som behövde det. Sen tog den slut.

(Nu sitter jag och kollar ut genom fönstret och ser på när Linda och Amanda stretchar efter deras löparrunda, förstår inte hur de orkar)

Till alla er som tror att det bara finns jordtrampade golv här så kan jag säga att ni har fel, vi har något betongliknande, otroligt trevligt! Vi bor mycket finare än vad jag kunde hoppas på, det finns varmvatten ibland, och sängen är faktiskt skön! :)

 

Såhär ser jag och Amanda ut när vi ska till jobbet, så himla fina! :)

Jag är vädligt glad över att Amanda är här också, hade inte klarat mig annars! Tack!:)

Ha det gott!

Hälsningar från Afrika

Eric

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna flyberg

2011-04-07 @ 16:56:54
Postat av: Anna flyberg

Hej kära bror!!

Kul att kunna följa er här på bloggen med text och bilder. Svårt att förstå hur ni har det. Kan tänka mig att det är tufft! Vi saknar dig här hemma. Var rädd om dig. Massor av kramar från syster yster

2011-04-07 @ 16:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0